науково-методичного центру
Протокол № 2 від
03.04.2012р.
Методичні рекомендації
щодо проведення державної
підсумкової атестації в 9-х, 11-х класах з іноземних мов у загальноосвітніх
навчальних закладах м. Хмельницького у 2011-2012 н.р.
Державна підсумкова атестація в основній
школі
Атестація в основній школі проводиться з
п'яти навчальних предметів: української мови, біології, географії, математики,а
також іноземної мови чи іншого гуманітарного предмета за вибором навчального
закладу.
У загальноосвітніх навчальних закладах
(класах, групах) з поглибленим вивченням предметів, спеціалізованих навчальних
закладах, ліцеях, гімназіях, колегіумах таким предметом за вибором може бути
той, що вивчався поглиблено.
З усіх обов’язкових предметів атестація
проводиться письмово за збірниками, рекомендованими Міністерством освіти і
науки, молоді та спорту України. У разі проведення атестації за вибором, форму
проведення атестації (усно чи письмово) обирають учні.
Випускники основної школи загальноосвітніх
навчальних закладів (класів, груп) з навчанням мовами національних меншин, які
прибули із закордону і почали вивчати українську мову в поточному навчальному
році, замість атестації з цього предмета можуть, за заявою батьків або осіб,
які їх замінюють, та рішенням педагогічної ради, проходити атестацію з мови
навчання.
Матеріали
для державної підсумкової атестації з іноземної
мови у 9 класі загальноосвітніх
навчальних закладів складені відповідно до чинної програми з іноземних мов,
затвердженої Міністерством освіти і науки України.
Державна
підсумкова атестація з іноземної мови проводитиметься за навчальними
посібниками:
«Збірник завдань для державної підсумкової
атестації з англійської мови. 9 клас» (авт. Коваленко О.Я., Несвіт А.М., Чепурна
О.В., Шулікіна Н.Г. К.: Центр
навчально-методичної літератури, 2012);
«Збірник завдань для державної підсумкової
атестації з німецької мови. 9 клас» (авт. Коваленко О.Я., Горбач Л.В. – К.:
Центр навчально-методичної літератури, 2012);
«Збірник завдань для державної підсумкової
атестації з французької та іспанської мов. 9 клас» (авт. Коваленко О.Я.,
Клименко Ю.М., Костилев А.І. К.: Центр навчально-методичної літератури, 2012).
Зміст і формат державної
підсумкової атестації враховує головну мету навчання іноземної мови у
загальноосвітніх навчальних закладах – формування в учнів комунікативної
компетенції, базою для якої слугують комунікативні уміння, сформовані на основі
мовних знань і навичок.
Об'єктами контролю визначаються
читання, письмо та говоріння як види мовленнєвої діяльності, а також лексичний
і граматичний аспекти іншомовної
комунікації (використання мови).
Зміст тестових завдань будується на
автентичних зразках мовлення, прийнятого у Великій Британії, Франції,
Німеччині, Іспанії, та відповідає сферам і тематиці ситуативного спілкування,
зазначеним у шкільній навчальній програмі.
Завдання для визначення рівня сформованості
компетенції у читанні орієнтується на різні його стратегії: з розумінням
основної інформації (ознайомлювальне читання) та повної інформації (вивчальне
читання). Джерелами для добору текстів слугують інформаційно-довідкові,
рекламні, газетно-журнальні матеріали, уривки з художніх творів, зміст яких
узгоджується з навчальною програмою. Тексти (для ознайомлювального читання) можуть
містити незнайомі слова – до 5 %, а для вивчального читання – до 3%, про
значення яких можна здогадатись із контексту, за словотворчими елементами, за
співзвучністю з рідною мовою (слова-інтернаціоналізми).
Завдання для визначення рівня сформованості
компетенції в письмі зорієнтовані на виконання комунікативно-творчих видів
діяльності: писати тексти різних видів та на різні теми, пов'язані з інтересами
та комунікативними потребами, що узгоджуються із змістом шкільної навчальної
програми (зв’язне висловлювання, оголошення, лист, листівка, анотація, відгук).
Оцінка сформованості лексичної та граматичної
компетенції (використання мови) передбачає визначення рівня сформованості
мовних навичок: здатності самостійно добирати і формоутворювати лексичні
одиниці та граматичні явища відповідно до комунікативних потреб спілкування у
межах сформульованих завдань. Основними засадами для вибору видів і змісту
тестів слугують завдання комунікативно-когнітивного спрямування: редагування,
доповнення, заповнення, трансформація, перефразування.
Посібники для державної підсумкової атестації з іноземних мов у 9 класі
містять 100 варіантів білетів з англійської мови та по 50 варіантів з
німецької, французької та іспанської мов.
Кількість білетів добирається вчителями загальноосвітніх навчальних
закладів відповідно до типу навчального закладу (загальноосвітній навчальний
заклад чи спеціалізована школа з поглибленим вивченням іноземних мов) та
кількості учнів у класі.
Враховуючи те, що наповнюваність
класів та груп шкіл різна, рекомендуємо учителям іноземної мови, котрі
викладають у 9-х та 11-х класах, визначити кількість білетів відповідну до
кількості учнів у класі плюс 1 (20 учнів у класі – 21 білет) та для груп плюс 5
(15 дітей у групі - 20 білетів) із 100
(англійська мова) або 50 (німецька, французька), білетів вміщених у збірнику.
Копії відібраних білетів на окремих аркушах (формат А4) адміністрація школи
готує заздалегідь.
Рекомендуємо, щоб учні всі одночасно виконували письмові та
тестові завдання білетів, а лише потім в аудиторії залишалось 5 учнів для здачі
усного мовлення.
Зразок підпису роботи ДПА
Poбота
на державну
підсумкову атестацію
з англійської/ німецької мови
за
курс основної школи/за курс загальноосвітньої середньої школи
учня/учениці 9/11-
А класу
Прізвище Ім’я По батькові
Варіант № _____/Білет № _____
Завдання першого та другого питання білетів учні виконують на аркушах
зі штампом відповідного загальноосвітнього навчального закладу.
Перше завдання білетів має на меті перевірити рівень сформованості в учнів умінь і
навичок читання, розуміння прочитаного
тексту, уміння узагальнювати зміст прочитаного, виокремлювати ключові слова та
визначати значення незнайомих слів за контекстом або словотворчими елементами.
Учні розуміють прочитані
автентичні тексти різних жанрів і стилів, зокрема художню прозу, що
відображають реалії життя та відповідають віковим особливостям. Уміють
знаходити та аналізувати необхідну інформацію, що подається у вигляді оціночних
суджень, опису, аргументації, робити висновки з прочитаного; виділяти головну
думку/ідею та диференціювати основні факти і другорядну інформацію; аналізувати
і зіставляти інформацію, розуміти логічні зв'язки всередині тексту та між його
частинами.
Тексти можуть містити до 5 % незнайомих слів, про
значення яких можна здогадатися, використовуючи лінгвістичну і контекстуальну
здогадку, спираючись на сюжетну лінію, та 2 % незнайомих слів, які не
перешкоджають розумінню тексту загалом.
Друге завдання білетів складається з двох частин. Перша
частина перевіряє рівень сформованості в учнів писемної мовленнєвої
компетенції, тобто
володіння функціональними стилями писемного мовлення в межах, визначених
програмами загальноосвітніх навчальних закладів з іноземних мов, що також
відповідає Європейському стандарту В1.
Необхідно продемонструвати вміння
писати особисті листи, використовуючи формули мовленнєвого етикету, прийняті в
країнах, мова котрої вивчається, розповідаючи про окремі факти та події свого
життя, висловлюючи власні міркування і почуття, описуючи плани на майбутнє та
запитуючи співрозмовника про аналогічну інформацію, а також передавати
повідомлення у вигляді записки довільної форми. Також слід показати уміння
розповісти про перебіг подій, описати людину, об’єкт; написати повідомлення
відповідно до поставленого завдання, зокрема, про побачене, прочитане, почуте
та згідно з запропонованою мовленнєвою ситуацією; уміє обґрунтувати власну
точку зору; складати ділові листи, написати оголошення, заяву, зробити запис інформації. Обсяг письмового
висловлювання складає 35-45 слів.
У частині використання мови визначається
рівень володіння лексичними, граматичними, семантичними та прагматичними
знаннями, що передбачають уміння вільно спілкуватися. Учням пропонуються
тестові завдання з пропущеними лексичними одиницями або граматичними
структурами.
Третє завдання білетів перевіряє рівень сформованості навичок та вмінь
мовлення за допомогою зв’язного
висловлювання.
Учням
необхідно вільно спілкуватися зі
співрозмовником; чітко реагувати на почуте під час спілкування; брати
участь у бесіді та вести діалог у межах програмної тематики, реалізуючи
необхідні комунікативні функції; адекватно використовувати у спілкуванні
компенсаторні засоби та найбільш уживані формули, що стосуються
лінгвокраїнознавчої сфери і надають спілкуванню більшої виразності, емоційності
та переконливості; використовувати у процесі спілкування різноманітні мовні
засоби, у тому числі діалогічні єдності і формули мовленнєвого етикету,
прийнятого у країні, мову якої вивчають, а саме: для ініціювання, підтримування
і завершення спілкування, для аргументації власної точки зору і для
висловлювання свого ставлення до предмета спілкування.
Відповідь учнів проходить у формі
бесіди-діалогу з членами екзаменаційної комісії (з елементами монологічного
повідомлення).
Бесіда-діалог повинна мати характер мовленнєвої взаємодії у межах
запропонованої ситуації. Учні мають реагувати на репліки співрозмовника.
Діалог-обмін інформацією повинен складатись із запитань і відповідей,
реплік-реакцій і реплік-спонукань, Монологічні висловлювання учнів повинні відповідати ситуації; бути
повними, послідовними, комунікативно спрямованими (містити особистісні оціночні
фрази, власне ставлення учня до об'єкту висловлювання), лексично насиченими,
правильно фонетично і граматично оформленими.
Державна підсумкова атестація з іноземної мови складається з письмової та усної частини. На виконання
письмової частини (використання мови, читання та письмо) та усної – говоріння
передбачено 35 хвилин (розподіл
часу наведено в таблиці)
1 частина
|
2 частина
|
Читання
10 хв
|
Говоріння
10 хв
|
Письмо (Використання мови)
15 хв
|
|
25 хв
|
10 хв на кожного учня
|
Державна підсумкова атестація у старшій школі
Державна підсумкова
атестація в старшій школі проводиться з трьох предметів:
- українська мова;
-
профільний
предмет (для учнів які навчалися у класах з профільним навчанням), історія
України або математика (для учнів, які навчалися у класах універсального
профілю);
-
предмет
за вибором.
Матеріали
для державної підсумкової атестації з іноземної
мови в 11 класі загальноосвітніх навчальних закладів укладені відповідно до
чинних програм з іноземних мов, затверджених Міністерством.
Державна підсумкова атестація з іноземних мов
проводиться на основі матеріалів збірників завдань, які відповідають
загальноєвропейським рівням (А2+ — В1):
«Збірник завдань для державної підсумкової
атестації з англійської мови. 11 клас» (авт. Коваленко О.Я., Несвіт А.М.,
Чепурна О.В., Шопулко М.Н. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2012);
«Збірник завдань для державної підсумкової
атестації з німецької мови. 11 клас» (авт. Коваленко О.Я., Горбач Л.В., Трінька
Г.Ю. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2012);
«Збірник завдань для державної підсумкової
атестації з французької та іспанської
мов. 11 клас»
(авт. Коваленко О.Я., Клименко Ю.М., Файзуліна Л.М., Костилев А.І. – К.: Центр
навчально-методичної літератури, 2012).
Зміст і
формат іспиту враховує головну мету навчання іноземної мови у загальноосвітніх
навчальних закладах – формування в учнів комунікативної компетенції, базою для
якої слугують комунікативні уміння, сформовані на основі мовних знань і
навичок.
Об'єктами контролю визначаються
читання, письмо та говоріння як види
мовленнєвої діяльності, а також лексичний і граматичний аспекти іншомовної
комунікації (використання мови).
Зміст тестових завдань будується на
автентичних зразках мовлення, прийнятого у Великій Британії, Франції,
Німеччині, Іспанії, та відповідає сферам і тематиці ситуативного спілкування,
зазначеним у шкільній навчальній програмі.
Завдання для визначення рівня сформованості
компетенції в читанні орієнтується
на різні його стратегії: з розумінням основної інформації (ознайомлювальне
читання) та повної інформації (вивчальне читання). Джерелами для добору текстів
слугують інформаційно-довідкові, рекламні, газетно-журнальні матеріали, уривки
з художніх творів, зміст яких узгоджується з навчальною програмою. Тексти (для
ознайомлювального читання) можуть містити незнайомі слова – до 5%, а для
вивчального читання – до 3%, про значення яких можна здогадатись із контексту,
за словотворчими елементами, за співзвучністю з рідною мовою
(слова-інтернаціоналізми).
Завдання для визначення рівня сформованості
компетенції в письмі зорієнтовані на виконання комунікативно-творчих видів
діяльності: писати тексти різних видів та на різні теми, пов'язані з інтересами
та комунікативними потребами, що узгоджуються із змістом шкільної навчальної
програми (зв’язне висловлювання, оголошення, лист, листівка, анотація, відгук).
Контроль лексичної та граматичної компетенції
(використання мови) передбачає визначення рівня сформованості мовних навичок:
здатності самостійно добирати і формоутворювати лексичні одиниці та граматичні
явища відповідно до комунікативних потреб спілкування у межах сформульованих
завдань. Основними засадами для вибору видів і змісту тестів слугують завдання
комунікативно-когнітивного спрямування: редагування, доповнення, заповнення,
трансформація, перефразування.
Підготовлені матеріали враховують
профільний рівень навчання, тобто поглиблене вивчення іноземної мови у старшій
школі. Тому вчителі мають змогу
добирати матеріал для державної
підсумкової атестації згідно рівня
(стандарту чи профільного). Профільний
рівень співвіднесений із рівнем спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням
іноземної мови. Цей рівень передбачає більш гнучке і більш вільне володіння
іноземною мовою, використання її як засобу міжособистісного та міжкультурного
спілкування в широкому спектрі ситуацій офіційної і неофіційної взаємодії з
носіями мови.
Перше завдання білетів має на меті перевірити рівень сформованості в учнів умінь
і навичок читання, розуміння прочитаного тексту,
уміння узагальнювати зміст прочитаного, виокремлювати ключові слова та
визначати значення незнайомих слів за контекстом або словотворчими елементами.
Учні мають продемонструвати розуміння
прочитаних автентичних текстів різних жанрів і стилів, зокрема художню прозу,
що відображають реалії життя та відповідають віковим особливостям. Мають уміти
знаходити та аналізувати необхідну інформацію, що подається у вигляді оціночних
суджень, опису, аргументації, робити висновки з прочитаного; виділяти головну
думку/ідею та диференціювати основні факти і другорядну інформацію; аналізувати
і зіставляти інформацію, розуміти логічні зв'язки всередині тексту та між його
частинами.
Тексти можуть містити до 5% незнайомих слів, про
значення яких можна здогадатися, використовуючи лінгвістичну і контекстуальну
здогадку, спираючись на сюжетну лінію, та 2% незнайомих слів, які не
перешкоджають розумінню тексту загалом.
Посібники «Збірник завдань для
державної підсумкової атестації з іноземних мов.11 клас» містять 100 варіантів
білетів з англійської мови та по 50 варіантів з німецької, французької та
іспанської мов.
Кількість білетів добирається вчителями
загальноосвітніх навчальних закладів відповідно до типу навчального закладу
(загальноосвітній навчальний заклад чи спеціалізована школа з поглибленим
вивченням іноземних мов) та кількості учнів у класі.
Завдання першого та другого питання білетів
учні виконують на аркушах зі штампом відповідного загальноосвітнього
навчального закладу.
Друге завдання білетів складається з двох частин:
Перша частина перевіряє рівень сформованості в учнів
писемної мовленнєвої компетенції, тобто володіння функціональними стилями писемного мовлення
в межах, визначених програмами загальноосвітніх навчальних закладів з іноземних
мов, що також відповідає Європейському стандарту В1.
Учні
демонструють уміння писати особисті листи, використовуючи форми мовленнєвого
етикету, прийняті в країнах, мова яких вивчається, розповідаючи про окремі
факти та події свого життя, висловлюючи власні міркування і почуття, описуючи
плани на майбутнє та запитуючи співрозмовника про аналогічну інформацію, а
також передавати повідомлення у вигляді записки довільної форми. Учням
необхідно показати уміння розповісти про перебіг подій, описати людину, об’єкт;
написати повідомлення відповідно до поставленого завдання, зокрема, про
побачене, прочитане, почуте та згідно з запропонованою мовленнєвою ситуацією;
обґрунтувати власну точку зору; складати ділові листи, написати оголошення,
заяву, зробити запис інформації. Обсяг письмового висловлювання складає 50-60
слів.
У частині використання мови визначається
рівень володіння лексичними, граматичними, семантичними та прагматичними
знаннями, що передбачається умінням вільно спілкуватися. Учням пропонуються
тестові завдання з пропущеними лексичними одиницями або граматичними
структурами.
Третє завдання
білетів перевіряє рівень сформованості
навичок та вмінь мовлення за допомогою зв’язного висловлювання.
Учні
мають продемонструвати уміння вільно спілкуватися зі співрозмовником; чітко
реагувати на почуте під час спілкування; брати участь у бесіді та вести діалог
у межах програмної тематики, реалізуючи необхідні комунікативні функції;
адекватно використовувати в спілкуванні компенсаторні засоби та найбільш
уживані формули, що стосуються лінгвокраїнознавчої сфери і надають спілкуванню
більшої виразності, емоційності та переконливості; використовувати в процесі
спілкування різноманітні мовні засоби, у тому числі діалогічні єдності і
формули мовленнєвого етикету, прийнятого у країні, мову якої вивчають, а саме:
для ініціювання, підтримування і завершення спілкування, для аргументації
власної точки зору і для висловлювання свого ставлення до предмета спілкування.
Відповідь учнів проходить у формі
бесіди-діалогу з членами екзаменаційної комісії (з елементами монологічного
повідомлення).
Бесіда-діалог повинна мати характер мовленнєвої взаємодії у межах
запропонованої ситуації. Діалог-обмін інформацією повинен складатись із
запитань і відповідей, реплік-реакцій і реплік-спонукань. Монологічні висловлювання учнів
повинні відповідати ситуації; бути повними, послідовними, комунікативно
спрямованими (містити особистісні оціночні фрази, власне ставлення учня до
об'єкту висловлювання), лексично насиченими, правильно фонетично і граматично
оформленими.
Державна підсумкова атестація з іноземної мови складається з письмової та усної частини. На виконання
письмової частини (використання мови, читання та письмо) та усної – говоріння
передбачено 35 хвилин (розподіл
часу наведено у таблиці)
1 частина
|
2 частина
|
Читання
10 хв
|
Говоріння
10 хв
|
Письмо
(Використання мови)
15 хв
|
|
25 хв
|
10 хв на кожного
учня
|
Критерії
оцінювання рівня володіння іноземною
мовою учнів
11-х класів
Учень отримує
середньоарифметичну оцінку за показниками в читанні, писемному та усному мовленні.
Читання
Характеристика відповіді
Бали
12 балів
Учень уміє: виділяти
загальну та детальну інформацію з документів, що використовуються
в повсякденному житті (короткі повідомлення і для друзів, оголошення, проспекти, меню, розклад руху
поїздів тощо); детальну
інформацію про осіб, факти, події тощо; точну та детальну інформацію
в текстах, що
стосується повсякденного життя, написаних розмовною мовою;розрізняти точки зору авторів на конкретні та абстрактні
теми в статтях ; і
доповідях; фактографічну інформацію і враження; структуру тексту;розпізнавати зв'язки між. частинами
тексту; і не допускає
помилок під час виконання після текстового завдання
11 балів Учень уміє: виділяти загальну та
детальну інформацію з документів, що використовуються в
повсякденному спілкуванні (короткі повідомлення для друзів,
оголошення, проспекти, меню, розклад руху поїздів тощо); детальну інформацію про осіб,
факти, події тощо; точну і та детальну інформацію в текстах, що
стосується повсякденного життя, написаних розмовною мовою; розрізняти
точки зору авторів на конкретні та абстрактні теми в статтях І і доповідях;
фактографічну інформацію і враження; структуру тексту; розпізнавати зв'язки
між частинами тексту; допускає одну помилку під час виконання
після текстового завдання
10 балів Учень уміє: виділяти
загальну та детальну інформацію з документів, що використовуються в
повсякденному спілкуванні (короткі повідомлення для друзів, оголошення,
проспекти, меню, розклад руху поїздів
тощо); детальну інформацію про осіб, факти, події тощо; точну: та детальну
інформацію в текстах, що стосується повсякденного життя, написаних розмовною
мовою;розрізняти точки зору авторів на конкретні та абстрактні теми в статтях і
доповідях; розпізнавати зв'язки між частинами тексту; плутає фактографічну
інформацію з враженнями; допускає одну-дві помилки під час виконання після
текстового завдання
9 балів Учень уміє: виділяти загальну
інформацію з документів, що використовуються в повсякденному спілкуванні
(короткі повідомлення для друзів, оголошення, проспекти, меню і т.д.);
детальну інформацію про осіб, факти, події тощо; інформацію в текстах, що
стосується повсякденного життя, написаних розмовною мовою; розрізняти точки зору авторів
на конкретні та абстрактні теми в статтях і доповідях; не розпізнає зв'язків
між частинами тексту; плутає фактографічну інформацію з враженнями; допускає одну-дві
помилки під час виконання після текстового завдання
8 балів Учень уміє: виділяти загальну
інформацію з документів що використовуються в повсякденному спілкуванні (короткі
повідомлення для друзів, оголошення,
проспекти, меню і т.д.);не розпізнає зв'язків між частинами тексту;
допускає помилки, розрізняючи: фактографічну
інформацію і враження;
точки зору авторів на конкретні та абстрактні теми в статтях і доповідях;
допускає дві помилки під час виконання після текстового завдання.
7 балів Учень уміє: виділяти
загальну інформацію з
документів, що використовуються в повсякденному спілкуванні (короткі
повідомлення для друзів, оголошення, проспекти, меню і т.д.); детальну
інформацію про осіб, факти, події тощо; точну та детальну інформацію в текстах,
що стосується повсякденного життя, написаних розмовною мовою; не розпізнає
зв'язків між частинами тексту; допускає помилки, розрізняючи: точки зору
авторів на конкретні та абстрактні теми в статтях і доповідях; фактографічну інформацію і
враження; структуру тексту; допускає дві-три
помилки під час виконання після текстового завдання
6 балів Учень уміє: виділяти загальну інформацію з документів, що
використовуються в повсякденному
спілкуванні (короткі повідомлення для друзів, оголошення, проспекти,
меню і т.д.); детальну інформацію в текстах,
що стосується повсякденного життя, написаних розмовною мовою;
не розпізнає зв"язків між
частинами тексту; допускає помилки, розрізняючи: точки зору
авторів на конкретні та абстрактні теми в статтях і доповідях; фактографічну інформацію і
враження; структуру тексту; допускає три-чотири помилки під час виконання після
текстового завдання
5 балів Учень уміє: виділяти загальну інформацію з документів, що
використовуються в повсякденному спілкуванні (короткі повідомлення для друзів,
оголошення, проспекти, меню і т.д,); загальну та детальну інформацію а
документів, що використовуються в повсякденному житті (оголошення,
проспекти, меню, розклад руху поїздів тощо); допускає помилки,
розрізняючи: точки зору авторів на конкретні та абстрактні теми в
статтях і доповідях; фактографічну інформацію і враження; структуру тексту;
розпізнаючи зв'язки між частинами тексту; допускає чотири помилки
під час виконання після текстового завдання
4 бали Учень уміє: виділяти
загальну інформацію з документів, що використовуються в повсякденному спілкуванні
(короткі повідомлення для друзів,
оголошення, проспекти, меню і т.д.);
допускає помилки, розрізняючи: точки зору авторів на конкретні та абстрактні
теми в статтях і доповідях; фактографічну інформацію і враження; структуру тексту; розпізнаючи зв'язки між частинами тексту;
допускає численні помилки під
час виконання після текстового завдання
3 бали Учень не вміє: виділяти загальну
інформацію з документів, що використовуються в
повсякденному спілкуванні (короткі
повідомлення для друзів, оголошення, проспекти, меню і т.д.); загальну
та детальну інформацію з
документів, що використовуються в повсякденному житті (оголошення,
проспекти, меню, розклад руху поїздів тощо); допускає помилки,
розрізняючи: точки зору авторів на конкретні та абстрактні теми в статтях
і доповідях; фактографічну
інформацію і враження; структуру тексту;
розпізнаючи зв'язки між частинами тексту; допускає численні помилки під час
виконання після текстового завдання
2 бали Учень не вміє: виділяти загальну
інформацію з документів, що використовуються в повсякденному спілкуванні
(короткі повідомлення для: друзів, оголошення, проспекти, меню і т.д.);
загальну та детальну інформацію з документів, що використовуються в
повсякденному житті (оголошення, проспекти, меню, розклад руху поїздів тощо); допускає
помилки, розрізняючи: точки зору авторів на конкретні та абстрактні теми в
статтях і доповідях; фактографічну інформацію і враження; структуру
тексту; розпізнаючи зв'язки між частинами тексту; допускає
численні помилки під час виконання після текстового завдання
1 бал Учень не вміє: виділяти загальну
інформацію з документів, що вико
ристовуються в повсякденному спілкуванні (короткі повідомлення для друзів,
оголошення, проспекти, меню і т.д,);допускає помилки, розрізняючи: точки зору
авторів на конкретні та абстрактні теми в статтях і доповідях; фактографічну інформацію враження; структуру тексту; розпізнаючи
зв'язки між частинами; тексту; допускає численні помилки під час виконання
після текстового завдання
Письмо
Оскільки
письмове завдання складається із творчого завдання та завдання на використання
мови, то рекомендується оцінювати кожне завдання 6 б. А саме:
Використання
мови:
6 речень:
1 правильне речення оцінюємо в 1 б.
8 речень:
1 правильне речення оцінюємо в 0,75б.
Творче
завдання:
Лексика-
1б. (1 помилка – 0,3 б.)
Орфографія
– 2б. (1 помилка – 0,3 б.)
Стилістика
– 1б. (1 помилка – 0,3 б.)
Граматика
– 2 б. (1 помилка – 0,5 б.; АЛЕ артикль:
0,3 б; прийменник – 0,3б)
Помилки
підкреслюються, а не виправляються і
виносяться на поля. Після виконаного завдання
праворуч ставиться оцінка.
Наприклад, 11 б.
Після оцінки роботу
підписують голова комісії ДПА та члени комісії за таким зразком:
Голова комісії
ДПА _______________ ______________________
(підпис)
(П.І.Б.)
Члени комісії: ________________ ______________________
(підпис) (П.І.Б.)
________________
______________________
(підпис)
(П.І.Б.)
* Першим із членів комісії підписує роботу
вчитель, який викладає предмет.
ГОВОРІННЯ
12 балів Учень логічно будує діалогічне спілкування у
відповідності до комунікативних завдань у заданому обсязі; володіє
мовленнєвим етикетом; демонструє вміння здійснювати запит інформації, звертатися
за поясненнями, підтримувати бесіду, виражати власну думку з теми, що обговорюється,
і запитувати думку співрозмовника. Демонструє розмаїття словникового
запасу і граматичних структур. Вживає граматичні структури і лексичні
одиниці у відповідності до комунікативних завдань; не робить фонематичних
помилок
11 балів Учень логічно
будує діалогічне спілкування у відповідності до комунікативних завдань у заданому обсязі;
володіє мовленнєвим етикетом; демонструє вміння здійснювати запит
інформації, звертатися за поясненнями, підтримувати бесіду, виражати власну
думку з теми, що обговорюється. Демонструє розмаїття словникового запасу і
граматичних структур. Вживає граматичні структури і лексичні одиниці
у відповідності до комунікативних завдань; не робить фонематичних помилок, не завжди
адекватно використовує лексичний синонімічний ряд
10 балів
9 балів
8 балів
7 балів
Учень логічно будує діалогічне спілкування у відповідності до комунікативних завдань, але обсяг висловлювання менший заданого, є повторення; володіє мовленнєвим етикетом, демонструє уміння здійснювати запит інформації, звертатися за роз'ясненнями, підтримувати бесіду, виражає власну думку з теми, що обговорюється, але має труднощі із запитом думки співрозмовника. Демонструє розмаїття словникового запасу і граматичних структур. В основному вживає граматичні структури і лексичні одиниці у відповідності до комунікативних завдань (допускає 2—3 помилки у вживанні лексики); не робить фонематичних помилок
Учень логічно будує діалогічне спілкування у відповідності до комунікативних завдань, але обсяг висловлювання менший заданого, є повторення; володіє мовленнєвим етикетом, демонструє уміння здійснювати запит інформації, звертатися за роз'ясненнями, підтримувати бесіду, виражає власну думку з теми, що обговорюється, але має труднощі із запитом думки співрозмовника. Демонструє розмаїття словникового запасу і граматичних структур. В основному вживає граматичні структури і лексичні одиниці у відповідності до комунікативних завдань (допускає 2—3 помилки у вживанні лексики); не робить фонематичних помилок
Учень логічно будує
діалогічне спілкування у відповідності до комунікативних завдань,
але обсяг висловлювання менший заданого, є повторення;
демонструє вміння здійснювати запит інформації, звертатися за поясненнями,
висловлювати власну думку з теми, що обговорюється. Демонструє
розмаїття словникового запасу і граматичних структур. Вживає
граматичні структури і лексичні одиниці у відповідності до комунікативних
завдань, проте допускає помилки (2-8 помилки у вживанні
лексики, 2-3 помилки в різних розділах граматики); не робить фонематичних
помилок
Учень логічно будує
діалогічне спілкування у відповідності до комунікативних завдань у
заданому обсязі, демонструє вміння здійснювати запит інформації,
звертатися за поясненнями, висловлювати власну думку з теми, що
обговорюється. В основному використовує граматичні структури і
лексичні одиниці у відповідності до комунікативних завдань, логічно будує
монологічне висловлювання, але обсяг висловлювання менший
заданого, є повторення; демонструє вміння висловлювати міркування про
факти/події, намагається наводити приклади та аргументи. В
основному вживає граматичні структури і лексичні одиниці у
відповідності до комунікативних завдань, проте допускає помилки (2-3
помилки у вживанні лексики, 3—4 помилки в різних розділах граматики); не
робить фонематичних помилок
Учень логічно будує
діалогічне спілкування у відповідності до комунікативних завдань у
заданому обсязі, демонструє вміння здійснювати запит інформації,
звертатися за поясненнями, висловлювати власну думку з теми, що
обговорюється. В основному використовує граматичні структури і
лексичні одиниці у відповідності до комунікативних завдань, логічно будує
монологічне висловлювання, але обсяг висловлювання менший заданого,
є повторення; демонструє вміння висловлювати міркування про факти/події,
намагається наводити приклади та аргументи, демонструє вміння здійснювати запит
інформації, звертатися за поясненнями, але має труднощі у формулюванні
власної думки з теми, що обговорюється. В основному вживає граматичні
структури і лексичні одиниці у відповідності до комунікативних завдань, проте допускає
помилки (3-4 помилки у вживанні лексики, 3-4 помилки в різних розділах
граматики); допускає фонематичні помилки.
6 балів
|
Учень не досить
логічно будує діалогічне спілкування у відповідності до комунікативних
завдань, обсяг висловлювання менший заданого, є повторення;
демонструє вміння здійснювати запит інформації, звертатися за
роз'ясненнями, але в бесіді неодноразово порушує правила мовленнєвого етикету. Має
труднощі у формулюванні власної думки з теми, що обговорюється, і
здійсненні запиту думки співрозмовника. Використовує
обмежений словниковий запас та елементарні граматичні структури, допускає помилки (4—5
помилок у вживанні лексики, 4-5 помилок у різних розділах граматики, 1-2
фонематичні помилки)
|
5 балів
|
Учень не досить
логічно будує діалогічне спілкування,
відходить від теми або намагається замінити її іншою, якою володіє краще, має
труднощі у здійсненні запиту інформації, зверненні за роз'ясненнями, а також у
формулюванні власної думки з теми, що обговорюється, обсяг висловлювання
менший заданого, є повторення; демонструє вміння здійснювати
запит інформації, звертатися за поясненнями, але має труднощі у
формулюванні власної думки з теми, що обговорюється; використовує обмежений
словниковий запас та елементарні граматичні структури,
допускає помилки (4-5 помилок у вживанні лексики, 4-5 помилок у різних розділах граматики,
1-2 фонематичні помилки)
|
4 бали
|
Учень не досить логічно будує діалогічне
спілкування, відходить від теми або
намагається замінити її іншою, якою володіє краще; має труднощі під час здійснення запиту інформації,
звернення за поясненнями, а також
формулювання власної думки з теми, що обговорюється, використовує обмежений словниковий запас та
елементарні граматичні структури,
допускає помилки (5-6 помилок у вживанні лексики, 5-6 помилок у різних
розділах граматики, 3-4 фонематичні помилки)
|
3 бали
|
Учень не досить
логічно будує монологічне висловлювання, відходить від теми чи намагається замінити її
іншою, якою володіє краще, намагається
замінити діалог монологом, не вміє будувати діалогічне спілкування,
здійснювати запит інформації, звертатися за роз'ясненнями, не може сформулювати
власну думку з теми, що обговорюється. На спроби екзаменатора побудувати діалог не реагує.
Допускає численні граматичні,
стилістичні, лексичні помилки
|
2 бали
|
Учень намагається
замінити діалог монологом, не вміє будувати діалогічне спілкування, здійснювати запит
інформації, звертатися за роз'ясненнями,
не може сформулювати власну думку з теми, що обговорюється. На спроби екзаменатора побудувати діалог не реагує. Допускає численні граматичні, стилістичні, лексичні помилки
|
1 бал
|
Учень розуміє
окремі деталі, але не може зв'язно передати основний зміст завдання. На поставлені
екзаменатором запитання відповідає незадовільно.
Мова учня є граматично не оформленим набором слів
|
Критерії
оцінювання рівня володіння іноземною
мовою учнів
9-х класів
Учень отримує
середньоарифметичну оцінку за показниками в читанні, писемному та усному мовленні.
Читання
12 балів
12 балів
Учень уміє: виділяти загальну та детальну
інформацію з документів,що використовуються в
повсякденному житті (короткі повідомлення для друзів, оголошення,
проспекти,меню, розклад руху
поїздів тощо); детальну інформацію про осіб, факти, події тощо;
точну та детальну інформацію, що
стосується повсякденного життя, в текстах, написаних розмовною мовою;
розрізняти точки зору
авторів на конкретні
та абстрактні
теми в статтях та доповідях; фактографічну інформацію і враження; структуру
тексту; розпізнавати зв'язки
між частинами тексту; не допускає помилок при виконанні після текстового
завдання.
11 балів
Учень розкриває мету і основний зміст завдання,
аргументує під часі викладу свою точку зору, робить власні висновки, дає
правильні і повні відповіді до
завдання у частині, що
стосується використання мови.! Допускає 1-2 орфографічні помилки,
робить 1-2 граматичні помилки в прийменниках чи артиклях.
10 балів
Учень розкриває мету і основний зміст
завдання, аргументує під часі викладу свою точку зору, робить власні
висновки, дає правильні і повні відповіді до
завдання у частині, що
стосується використання мови. Допускає 2-3
орфографічні помилки, робить 2-3 граматичні помилки в прийменниках чи артиклях
9 балів
Учень розкриває мету і основний зміст завдання, проте
недостатньо чітко аргументує
свою точку зору, робить
власні висновки, допускає
1-2 помилки в завданнях у
частині, що стосується використання
мови. Допускає 2-3 орфографічні помилки,
1-2 помилки у вживанні лексики,; 1-2 помилки в різних розділах граматики
8 балів
Учень
розкриває мету і основний зміст завдання, проте недостатньо чітко аргументує
свою точку зору, допускає 1-2 помилки в завданнях у частині, що стосується
використання мови. Допускає 2-3 орфографічні помилки, 1-2 помилки у
вживанні лексики, 1-2 помилки в різних розділах граматики, 1-2
стилістичні помилки.
7
балів
Учень
розкриває мету і основний зміст завдання в цілому зв'язно, поверхово розкриває
тему, допускає 2-3 помилки в завданнях у частині,! що стосується використання
мови. Допускає 3-4 орфографічні помилки, 2-3
помилки у вживанні
лексики, 1-2 помилки
в різних розділах граматики, 1-2
стилістичні помилки.
6
балів
Учень розкриває
мету і основний зміст завдання в цілому зв'язно, алеі поверхово розкриває
тему, допускає 2-3 помилки в завданнях у частині, що стосується
використання мови. Допускає 4-5 орфографічних помилок, 3-4 помилки
у вживанні лексики,
2-3 помилки в різних розділах граматики, 2-3
стилістичні помилки.
5
балів
Учень розкриває мету і основний зміст завдання
недостатньо повно і зв'язно, допускає 3-4 помилки в завданнях у частині,
що стосується використання мови. Допускає 4—5 орфографічних помилок, 3—4
помилки у вживанні лексики, 2-3 помилки в різних розділах граматики, 2-3
стилістичні помилки.
4 бали
Учень розкриває мету і основний зміст завдання недостатньо
повно і зв'язно, допускає 3—4 помилки в завданнях у частині, що стосується використання
мови. Допускає 5-6 орфографічних помилок, 3-4 помилки у вживанні лексики,
2—3 помилки в різних розділах граматики,
2—Зі
стилістичні помилки
3
бали
Учень не може
сформулювати мету завдання, основний зміст завдання викладено незв'язно,
поверхово, допускає 4-5 помилок у завданнях у частині, що
стосується використання мови. Допускає 3-4 помилки у вживанні лексики, 6-7
помилок у різних розділах граматики, 3-4 стиліс- і тичні помилки
2
бали
Учень не може сформулювати мету завдання, основний зміст
завдання викладено незв'язно, поверхово, допускає численні помилки в завданнях у частині, що
стосується використання мови. Допускає 3-4 помилки у вживанні лексики, 6-7
помилок у різних розділах граматики, 3-4 стилістичні помилки
1 бал
Учень не може
розкрити тему завдання, допускає численні помилки в завданнях у частині,
що стосується використання мови. Робить численні орфографічні помилки,
має труднощі з підбором слів, допускає багато граматичних помилок
.
Говоріння
12
балів
Учень логічно будує діалогічне спілкування відповідно до
комунікативних [ завдань у заданому обсязі; володіє мовленнєвим етикетом;
демонструє вміння здійснювати запит інформації, звертатися за поясненнями, підтримувати
бесіду, виражати власну думку з теми, що обговорюється, і запитувати думку співрозмовника.
Демонструє розмаїття словникового запасу і граматичних структур. Вживає
граматичні структури і лексичні одиниці відповідно до комунікативних завдань;
не робить фонематичних помилок
11 балів
Учень логічно будує діалогічне
спілкування відповідно до комунікативних завдань у заданому обсязі; володіє
мовленнєвим етикетом: демонструє вміння здійснювати запит інформації,
звертатися за поясненнями, підтримувати бесіду, виражати власну думку а
теми, що обговорюється, але має труднощі у здійсненні запиту думки співрозмовника.
Демонструє розмаїття словникового запасу і граматичних структур. Вживає граматичні
структури і лексичні одиниці відповідно до комунікативних завдань; не робить
фонематичних помилок
10 балів
Учень логічно будує діалогічне спілкування відповідно до
комунікативних завдань, але обсяг висловлювання менший заданого, є повторення,
володіє мовленнєвим етикетом, демонструє вміння здійснювати запит інформації, звертатися за
роз'ясненнями, підтримувати бесіду, виражає власну думку з теми, що обговорюється,
але має труднощі із запитом думки співрозмовника. Демонструє розмаїття
словникового запасу і граматичних структур. В основному вживає граматичні
структури і лексичні одиниці відповідно до комунікативних завдань.
Допускає 2-3 помилки у вживанні лексики;
не робить фонематичних помилок
9 балів
Учень логічно будує діалогічне спілкування відповідно до
комунікативних завдань, але обсяг висловлювання менший заданого, є
повторення, демонструє вміння здійснювати запит інформації, звертатися за поясненнями, висловлювати власну думку
з теми, що обговорюється. Демонструє
розмаїття словникового запасу і граматичних
структур. Вживає граматичні структури і лексичні одиниці відповідно до комунікативних
завдань, проте допускає помилки (2-3 помилки у вживанні лексики, 2-8 помилки в різних розділах
граматики); не робить фонематичних помилок
8 балів
Учень логічно будує діалогічне спілкування відповідно до
комунікативних | завдань в заданому обсязі, демонструє вміння здійснювати
запит інформації, І звертатися за поясненнями, висловлювати власну думку з
теми, що І обговорюється. В основному використовує граматичні структури і лексичнії одиниці
відповідно до комунікативних завдань,
логічно будує монологічне! висловлювання, але обсяг висловлювання менший
заданого, є повторення;! демонструє вміння висловлювати міркування про факти/події, намагається! наводити приклади та аргументи. В
основному вживає граматичні структури!
і
лексичні одиниці відповідно до комунікативних завдань, проте допускає | помилки (2—8
помилки у вживанні лексики, 2-8 помилки
в різних розділах) граматики); не робить фонематичних помилок
7 балів
Учень логічно
будує діалогічне спілкування відповідно до комунікативних завдань в заданому обсязі, демонструє вміння здійснювати запит
інформації, звертатися за поясненнями,
висловлювати власну думку
з теми, що обговорюється. В основному використовує граматичні структури і лексичні одиниці
відповідно до комунікативних завдань, логічно будує монологічне висловлювання, але обсяг висловлювання менший заданого, є
повторення; демонструє вміння висловлювати
міркування про факти/події,
намагається наводити приклади та аргументи, демонструє вміння
здійснювати запит
інформації, звертатися за поясненнями, але має труднощі у формулюванні власної думки з теми, що обговорюється. В основному вживає граматичні структури і лексичні одиниці відповідно до комунікативних завдань, проте допускає помилки (3—4 помилки у вживанні лексики, 3—4 помилки в різних розділах граматики); допускає фонематичні помилки.
інформації, звертатися за поясненнями, але має труднощі у формулюванні власної думки з теми, що обговорюється. В основному вживає граматичні структури і лексичні одиниці відповідно до комунікативних завдань, проте допускає помилки (3—4 помилки у вживанні лексики, 3—4 помилки в різних розділах граматики); допускає фонематичні помилки.
6
балів
Учень не
досить логічно будує діалогічне спілкування у відповідності з комунікативним
завданням, обсяг висловлювання менший заданого, є повторення; демонструє
вміння здійснювати запит інформації, звертатися за роз'ясненнями, але
в бесіді неодноразово порушує правила мовленнєвого
етикету. Має труднощі у формулюванні власної думки з теми, що обговорюється, і з'ясуванні думки співрозмовника. Використовує обмежений словниковий запас та елементарні граматичні структури. Допускає помилки; 4- 5 помилок у вживанні лексики, 4-5 помилок у різних розділах граматики, 1-2 фонематичні помилки
етикету. Має труднощі у формулюванні власної думки з теми, що обговорюється, і з'ясуванні думки співрозмовника. Використовує обмежений словниковий запас та елементарні граматичні структури. Допускає помилки; 4- 5 помилок у вживанні лексики, 4-5 помилок у різних розділах граматики, 1-2 фонематичні помилки
5
балів
Учень не досить логічно будує діалогічне спілкування,
відходить від теми або намагається замінити її іншою, якою володіє краще, має
труднощі у здійсненні запиту інформації, зверненні за роз'ясненнями, а також у формулюванні
власної думки з теми, що обговорюється; обсяг висловлювання менший
заданого, є повторення; демонструє вміння здійснювати запит
інформації, звертатися за поясненнями, але має труднощі у
формулюванні власної думки з теми, що обговорюється; використовує
обмежений словниковий запас та елементарні граматичні структури. Допускає помилки'. 4—5 помилок у вживанні лексики, 4-5 помилок у
різних розділах граматики, зробив
1-2 фонематичні помилки
4 бали
Учень не досить логічно будує діалогічне спілкування,
відходить від теми або намагається замінити її іншою, якою володіє кргіще;
має труднощі під час здійснення запиту інформації, звернення за
поясненнями, а також формулювання власної думки з теми, що обговорюється,
використовує обмежений словниковий запас та елементарні граматичні
структури. Допускає помилки: 5—6 помилок у вживанні лексики, 5—6 помилок
у різних розділах граматики, зробив 3-4 фонематичні помилки
3 бали
Учень не досить логічно будує монологічне висловлювання,
відходить від теми чи намагається замінити її іншою, якою володіє краще,
намагається замінити діалог
монологом, не вміє будувати діалогічне спілкування, здійснювати запит інформації, звертатися за роз'ясненнями, не може
сформулювати власну думку з теми, що
обговорюється. На спроби екзаменатора побудувати діалог не реагує. Допускає численні граматичні,
стилістичні, лексичні ПОМИЛКИ
2 бали
Учень намагається
замінити діалог монологом, не вміє будувати діалогічне спілкування,
здійснювати запит інформації, звертатися за роз'ясненнями, не може
сформулювати власну думку з теми, що обговорюється. На спроби екзаменатора
побудувати діалог не реагує. Допускає численні граматичні, стилістичні,
лексичні помилки
1бал
Учень розуміє окремі деталі, але не може зв"язно
передати основний зміст завдання. На поставлені екзаменатором
запитання відповідає незадовільно. Мова учня є граматично не оформленим
набором слів.
Письмо
Оскільки письмове
завдання складається із творчого завдання та завдання на використання мови, то
рекомендується оцінювати кожне завдання 6 б. А саме:
Використання мови:
6 речень: 1 вірне
речення оцінюємо в 1 б.
8 речень: 1 вірне
речення оцінюємо в 0,75б.
Творче завдання:
Лексика- 1б. (1 помилка – 0,3 б.)
Орфографія –
2б. (1 помилка – 0,3 б.)
Стилістика – 1б. (1
помилка – 0,3 б.)
Граматика – 2 б. (1
помилка – 0,5 б.; АЛЕ артикль: 0,3 б; прийменник – 0,3б)
Після оцінки роботу
підписують голова комісії ДПА та члени комісії за таким зразком:
Голова комісії
ДПА _______________ ______________________
(підпис) (П.І.Б.)
Члени комісії: ________________ ______________________
(підпис) (П.І.Б.)
________________
______________________
(підпис)
(П.І.Б.)
* Першим із членів комісії підписує роботу
вчитель, який викладає предмет.
Комментариев нет:
Отправить комментарий